Zadzwoń 660 624 012
Akredo Sp. z o. o. 660 624 012 kontakt@akredo.pl 0.00
ul. Poznańska 7/3 Warszawa Mazowieckie 00-680 Polska
facebook linkedin youtube google plus

Klient wierny czy pazerny: jak korzystać z promocji bankowych?

2017.11.15 |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (brak oceny)

Jak należy korzystać z bankowych ofert specjalnych, aby nie wpaść z deszczu kłopotów finansowych pod rynnę zobowiązań płatniczych? Jakich klientów wyżej cenią banki – wiernych czy poławiaczy okazji?

 

W ostatnim czasie banki bardziej niż kiedykolwiek stawiają na specjalne oferty, wabiące nowy narybek klientów. Promocje, rabaty, oferty zero procent… Z samych tylko kampanii reklamowych wnioskować możemy, że banki dosłownie rozdają pieniądze. Co mają z rabatów, które oferują i jak właściwie zarabiają na upustach? Oto jak należy korzystać z bankowych ofert specjalnych, aby nie wpaść z deszczu pod rynnę.

 

Wierność (nie) popłaca?

 

Czy opłaca się być dziś wiernym klientem jednego banku? Czy wynikają z tego faktu dla nas jakiekolwiek benefity? W praktyce okazuje się, że… niekoniecznie. Można wręcz odnieść wrażenie, że lepsze warunki dostają nowi klienci naszego „starego” banku. Nam może zdarzyć się co najwyżej prowizja od polecenia nowego klienta, co jest faktem jednorazowo wypłacanej gotówki.

 

Polecane oferty bankowe

 

Generalizując, bankom bardziej zależy obecnie na pozyskaniu nowych wkładów, gdyż te posiadane nie mogą już być korzystniej oprocentowane. Stąd presja pozyskiwania wciąż nowych klientów, ustępująca dbaniu o wyższy komfort tych wieloletnich. Stąd, jeśli przykładowo oferta konsolidacji kredytów w innym banku jest dla nas korzystna, nie warto czekać. Nasz dotychczasowy bank rzadko kiedy będzie mógł zaproponować nam równie dobre warunki. Taki rynek.

 

 

Ufaj (ale sprawdzaj)

 

Kilkaset złotych za samo tylko polecenie karty kredytowej innemu użytkownikowi? Kilka tysięcy złotych za otwarcie nowego konta? Długoterminowa lokata? Bajkowe oferty banku często kuszą dodatkową gotówką, jednak zawsze należy sprawdzić warunki konieczne do spełnienia. Pominięcie choćby jednego czynnika powoduje bowiem udaremnienie całej oferty promocyjnej. Na co uważać?

 

Sprawdzanie ofert promocyjnych

 

  • Jeśli za przyprowadzenie nowego klienta do banku masz otrzymać promocyjną kwotę na konto, sprawdź dokładnie na jakich warunkach – może nowy klient musi w ciągu krótkiego okresu czasu wykonać określoną liczbę transakcji kartą do nowego rachunku? Często takie drobiazgi umykają w ferworze załatwiania formalności, a brak ich spełnienia sprawia, że Twoja premia przepada.
  • Długoterminowa lokata brzmi obiecująco. Sprawdź jednak zasady jej kapitalizacji, czyli sposobu naliczania odsetek. Wydłużone okresy kapitalizacji mogą uczynić ją kompletnie nierentowną. Ta wiedza może okazać się kluczowa przy decyzji o założeniu lokaty w ogóle.
  • Premia za przeniesienie konta do innego banku? Wspaniale. Dopytaj tylko o możliwość zabrania ze sobą również starego numeru konta. Jeśli jest to niemożliwe, bądź przygotowany na konsekwencje (zwrot nadpłaconego podatku, zapomniane należności – wszystkie te kwoty wpłacane będą wciąż na starty rachunek, a stary bank może je zwyczajnie „przeoczyć” i nie poinformować o nich niewiernego klienta). Co więcej, na wypadek konieczności potwierdzenia starych płatności z zamkniętego konta (np. podczas starań o kredyt hipoteczny czy w toku postępowania sądowego), stary bank może zażądać od nas dodatkowych prowizji.

Zapisywanie danych

Proszę czekać. Dane są zapisywane

Proszę wypełnić brakujące dane

Proszę wypełnić brakujące pola przed wysłaniem zgłoszenia.

Zamknij [x]
Dziękujemy za wysłanie swoich danych

Nasz konsultant zadzwoni do Ciebie w podanych godzinach

Zamknij [x]
Zostaw swój nr - oddzwonimy!
Wyrażam Akredo sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Poznańskiej 7/3 zgodę na: Rozwiń >>
Wyrażam Akredo sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Poznańskiej 7/3 zgodę na:
przetwarzanie moich danych osobowych w celach sporządzenia informacji pożyczkowych,
przetwarzanie danych w celach przedstawienia ofert za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie w tym SMS,
przedstawienie oferty handlowej i marketingowej podmiotów trzecich.
Przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akredo sp. z o. o. informuje, iż podanie danych jest dobrowolne jednakże ich niepodanie, jak również nie udzielenie powyższych zgód uniemożliwi skorzystanie z usług Akredo sp. z o. o.

 

Polowanie na klientów

 

Skąd ta presja pozyskiwania wciąż nowych klientów? Przecież wieloletni, pewny klient sprawdził się już przez lata regularną spłatą rat czy częstym korzystaniem z dodatkowych produktów bankowych (kart kredytowych, limitów na koncie, pożyczek krótkoterminowych). Czy nie lepiej zadbać o tego wypłacalnego, niż ryzykować niepewny narybek?

 

Polowanie na klienta

 

Ostatnia nowelizacja prawa bankowego nie ułatwiła życia bankom. Wyższe podatki i partycypacja w kosztach upadłości Spółdzielczych Kas Oszczędnościowych (SKOK) wymusiła na nich rewizję doczesnej polityki. Do tego nie „odbiją sobie” w odsetkach przy lokatach, z uwagi na utrzymywane niskie stopy procentowe przez NBP. Stąd coraz śmielsze oferty, promocje i „rozdawanie gotówki” w ramach polityki poleceń. Co jednak warto zapamiętać, to że głośne oferty nie trwają wiecznie i w tej samej formie. Czasem przejmowane są przez inne banki i realizowane dalej, lecz już na gorszych warunkach. Stąd polecanie ich w ciemno znajomym tylko po nazwie może prowadzić do licznych nieporozumień. Czytanie umów promocyjnych jest żmudne, ale bez tego możemy łatwo wpaść z deszczu pod rynnę. Czytajmy co podpisujemy.

 

 

2017.11.15 | Oceń artykuł
Wysyłanie danych

Proszę czekać. Dane są wysyłane

Dziękujemy za wysłanie swoich danych

Nasz konsultant zadzwoni do Ciebie w podanych godzinach

Zamknij [x]