Akredo Sp. z o. o. 660 624 012 kontakt@akredo.pl 0.00
ul. Poznańska 7/3 Warszawa Mazowieckie 00-680 Polska
facebook linkedin youtube google plus

Trendy finanse ONLINE: czy tradycyjne banki znikną?

2017.06.06 |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars Ocena: 4,00 / 1 osób

Tempo życia sprawia, że kwestie bankowe chcemy załatwić od ręki. Najlepiej z telefonu w tej ręce. Znamy dziś wartość naszego czasu. Trendy na hygge i slow life wykluczają bieganie od placówki banku do placówki. Chcemy szybkiej i wygodnej bankowości, która nie zakłóci nam rytmu dnia. Takie rozwiązanie gwarantuje bankowość ON-LINE. Czy to znaczy, że niebawem klasyczne placówki bankowe wyginą jak dinozaury?

Wygodne i szybkie kredyty online, przelewy i rachunki opłacane z domu, sprawdzanie stanu konta w telefonie, zakupy przez Internet z aplikacją bankową, płatność w sklepie BLIK-iem, transakcje bezgotówkowe w bankomacie… w służbie wygodnego „bankingu” instytucje finansowe wyprzedzają nasze potrzeby. Czy przy takim rozwoju sytuacji tradycyjne placówki banków będą jeszcze potrzebne?
 

Trendy w bankowości elektronicznej

Bankowość elektroniczna (banking) i transakcje online to już w większości nasza codzienność. Opłacamy rachunki logując się do banku z komputera w domu (homebanking) lub telefonu (telebanking), będąc w dowolnym miejscu. Kupujemy przez Internet płacąc wygodną aplikacją bankową, kierującą wprost do naszego konta. Korzystamy z bankowego callcenter gdy chcemy wydać jednorazową dyspozycję finansową czy skonsultować wybraną ofertę banku. Konsolidujemy kredyty online nawet w 24h bez formalności i wychodzenia z domu (platforma Akredo.pl). Wszystko odbywa się błyskawicznie i od ręki. Sieć ciągle rozbudowywanej oferty bankowości online sprawia, że czujemy się w zupełności samowystarczalni. „Samopanujący” nad wpływami i wydatkami. Pierwotne obawy o bezpieczeństwo w sieci naszych finansów już dawno przestały zaprzątać nam głowy. Zaczynamy zastanawiać się po co nam w ogóle wizyty w placówkach bankowych. Czy są jeszcze jakieś transakcje, których nie da się załatwić zdalnie?
 

Plusy bankowości ONLINE

 
 
Główną zaletą bankowości online jest oszczędność czasu. Płacimy, załatwiamy, zapominamy. Jest wygodna, bo możemy z niej korzystać wtedy, kiedy chcemy. Nie musimy dostosowywać harmonogramu dnia do godzin otwarcia placówki banku. Online załatwiamy transakcje bez kolejek, korków, dojazdów, tłumaczenia swoich działań finansowych w okienku.
Posiadając konto online oszczędzamy też nominalnie, bo jego prowadzenie (w przeciwieństwie do tradycyjnych kont bankowych) nic nas nie kosztuje. W końcu to my obsługujemy i wykonujemy nasze przelewy i transakcje bankowe. Jesteśmy panami i wykonawcami swoich wydatków na koncie, dlatego nie musimy za nie płacić.
 
 
Plusy bankowości elektronicznej
 
 
Co więcej, posiadając konto bankowe online i mając dobrą historię kredytową (brak opóźnień w spłacie zobowiązań) możemy – również przez Internet – złożyć wniosek o kredyt lub szybką pożyczkę. W zależności od naszej historii w banku, możemy liczyć na indywidualne, uprzywilejowane oferty kredytowe, zróżnicowane kwotowo. Niższe kwoty (do kilku tysięcy złotych) otrzymać możemy nawet w 15 minut. I to zupełnie zdalnie, załatwiając wszystkie formalności po zalogowaniu do banku. Czytaj też: Jak obliczyć raty kredytu online?
 
 
Kredyty online w Polsce
 
 

Kredyty online w Polsce

 
Popularne w rozwiniętych krajach Europy kredyty online (wprowadzone na polski rynek dzięki platformie Akredo.pl) to kolejne udogodnienie z dziedziny bankowania online. Już nie tylko drobne kredyty, ale i kwoty nawet do 200 000 zł dostępne są na zdalnie złożony wniosek online, do 24h, bez zbędnych formalności i wizyt w placówkach bankowych. Nawet finalne podpisanie umowy odbywa się w miejscu i czasie wybranym przez klienta banku. W taki sam sposób można zdalnie skonsolidować zbyt dużą liczbę kredytów, zaciąganych w różnych bankach. Wygodnie i z domu. To ważny czynnik zwłaszcza przy konsolidacji. Nie zawsze jesteśmy dumni z naszych wcześniejszych decyzji finansowych. Chcąc je uporządkować, możemy to zrobić profesjonalnie (za pomocą konsolidacji bankowej), zdalnie (nie wychodząc z domu, w komfortowych dla nas warunkach) i dyskretnie (bez tłumaczenia w okienku powodów naszych wcześniejszych decyzji). Jest to ogromne udogodnienie. Kłopoty finansowe to jeden z najbardziej stresogennych czynników współczesnego świata. Dlaczego więc sobie tego nie oszczędzić. Czytaj też: Jak wyjść z kryzysu: co zrobić, gdy mamy za dużo kredytów…
 

Bankowe aplikacje mobilne do bankowania

 
Coraz chętniej oswajaną, ale wciąż traktowaną ostrożnie nowością, są mobilne aplikacje bankowe. Tak różne, jak różne są oferty banków. Praktycznie każdy bank działający na terenie Polski ma w swojej ofercie własną aplikację mobilną. Ostrożne podejście użytkowników do aplikacji mobilnych wiąże się z większym zagrożeniem ataku złamania zabezpieczeń i dostania się do naszych środków finansowych osobom nieuprawnionym z zewnątrz. Banki stawiają na serie zabezpieczeń, jak wieloetapowe logowanie i weryfikacja kodem sms, jednak najbezpieczniejsze formy dostępu do konta (jak np. odcisk palca) wciąż nie są jeszcze bardzo popularne. 
 
Aplikacje, tak jak oferty banków, różnią się między sobą funkcjonalnościami i dostosowanym do wizerunku banku interfejsem (wyglądem). Dzięki nim możemy przeprowadzić podstawowe transakcje finansowe, takie jak przelewy, wpłaty i wypłaty czy zlecenia opłat. Aby korzystać z aplikacji mobilnej musimy być wyposażeni w przystosowany do niej telefon lub inny nośnik oparty na mobilnym systemie operacyjnym: Android, BlackBerry, iOS, Symbian lub Windows Phone.
 

Jak korzystać z mobilnych aplikacji bankowych

Po zainstalowaniu aplikacji bankowej, w zależności od oferty banku, możemy za jej pomocą:
  • wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatu bez użycia karty bankomatowej (co ważne: wciąż nie we wszystkich bankomatach),
  • zapłacić w sklepowym terminalu korzystając wyłącznie z aplikacji (bez gotówki, bez karty płatniczej),
  • swobodnie skorzystać z oferty banku, tj. zamówić konsultację online, kartę kredytową czy kredyt,
  • korzystania z czasowych promocji i zniżek w wybranych sklepach lub procentowy zwrot części zapłaconej w sklepie kwoty.

 

Jak korzystać z bankowych aplikacji mobilnych

 

Co to jest BLIK i QR?

 

Niektóre banki, chcąc zachęcić do korzystania ze swoich aplikacji, tworzą specjalne oferty bankowe dostępne wyłącznie dla posiadaczy aplikacji mobilnej. Jedną z nich jest unikalny sposób płatności, tzw. BLIK. Polega on na generowaniu specjalnych kodów każdorazowo przy chęci zapłaty za dany towar. Wówczas wystarczy wpisać wygenerowany przez aplikację mobilną kilkucyfrowy kod do terminala i potwierdzić. Jest to usługa dostępna jedynie dla klientów wybranych banków (m.in. Alior Bank, ING Bank Śląski, mBank czy Getin Bank). 

Inną ofertą specjalną zachęcającą do korzystania z aplikacji bankowych jest możliwość zapłaty za pomocą kodu QR. Jest to specjalnie zaszyfrowany, właściwy tylko nam, czarnobiały znak graficzny, skanowany przez sprzedawcę w sklepie. 

 

Kto się boi „onlajnu”?

 

Mniej ufne z natury starsze pokolenia Polaków trudniej przekonać do bankowości mobilnej. Wiąże się to nie tylko z ograniczonym zaufaniem do bezpieczeństwa tej formy bankowości, ale przede wszystkim z galopującym rozwojem techniki. Ciężko za nią nadążyć, gdy tak szybko się zmienia. A finanse to poważna sprawa. Świadomość własnych ograniczeń (jak chociażby korzystania z bankowości na smartfonie) i niechęć do zmian sprawdzonych, od lat praktykowanych zwyczajów (jak np.opłacanie rachunków tradycyjnym przelewem na poczcie), szczególnie emerytów utrzymuje w relacji z tradycyjną formą bankowości. Oprócz niechęci do elektronicznej bankowości, emeryci cenią sobie kontakt z żywym człowiekiem – możliwość rozmowy, w której w cztery oczy można wyjaśnić wszelkie wątpliwości dotyczące ofert bankowych czy uzupełnić wiedzę na temat produktów, z których korzysta się do tej pory.

 

Kto się boi bankowości online

 

Nieco młodsze pokolenie, jeszcze nie emeryckie ale już o emeryturze myślące, otwiera się wprawdzie na zdalne konsultacje usług finansowych (telebanking) i bankowość internetową, ale wyłącznie przy bieżących, drobnych transakcjach finansowych. Poważne decyzje finansowe, jak kredyt hipoteczny czy ubezpieczenia, wolą mimo wszystko załatwiać bezpośrednio w placówkach. Podświadomie placówkareprezentuje powagę majestatu banku. Podobnie jest z aplikacjami mobilnymi i obrotem bezgotówkowym – ograniczone zaufanie i bufor bezpieczeństwa przejawia się w preferencjach w kierunku tradycyjnych rozwiązań czy wręcz płatności wyłącznie gotówką.

 

Czy banki przestaną istnieć?

 

Elektroniczne kanały usług finansowych, choć powoli, wypierają zasadność dotychczasowej liczby placówek bankowych. Jest to naturalna kolej rzeczy. Oswojeni z bankowością online użytkownicy chętniej korzystają z jej udogodnień. Do dobrego łatwo się przyzwyczaić. Czytaj też: Ufać czy nie ufać konsultacjom finansów przez telefon?

 

 

Według prognoz analityków prestiżowej firmy McKinsey, fizyczne placówki bankowe nadal będą zasadne, choćby z uwagi na wciąż liczną starszą generację, preferującą tradycyjną formę bankowości. Szczególnie przy produktach bankowych wyższego ryzyka. Przewidują jednak, że już w 2019 roku od 15 do 30% kredytów hipotecznych będzie sprzedawana online (jak robi to platforma Akredo.pl w Polsce). Prognozują też, że kanały elektroniczne będą odpowiadały za około 80% sprzedaży kart kredytowych.

W Polsce zjawisko zamykania placówek bankowych jest już zauważalne. Z danych Komisji Nadzoru Finansowego wynika, że tylko w ciągu ostatniego roku sieć placówek bankowych i filii zmniejszyła się o 650 punktów. Obecnie na sieć oddziałów składa się ogółem 14,663 placówki, z czego oddziały własne banków to blisko 7300. Pozostałe placówki to głównie przedstawicielstwa i filie.

 

Co pomiędzy placówką bankową a online’m?

 

Choć tradycyjne placówki bankowe nie znikną zupełnie z rynku, to ograniczenie ich ilości może spowodować zwrot zainteresowania dotychczasowych sceptyków bardziej w kierunku usług finansowych online. Przyjaznym łącznikiem pomiędzy tradycją a nowoczesnością w usługach finansowych jest pierwsza w Polsce platforma finansowa Akredo.pl, która oswaja temat kredytów bankowych online w sposób zrozumiały, czytelny i intuicyjny. Przyjazny dlatego, że mimo nowoczesnej usługi składania wniosku i przesyłania dokumentów online, klient przez cały czas ma kontakt z „żywym człowiekiem” na słuchawce.


Zapisywanie danych

Proszę czekać. Dane są zapisywane

Proszę wypełnić brakujące dane

Proszę wypełnić brakujące pola przed wysłaniem zgłoszenia.

Zamknij [x]
Dziękujemy za wysłanie swoich danych

Nasz konsultant zadzwoni do Ciebie w podanych godzinach

Zamknij [x]
Zostaw swój nr - oddzwonimy!
Wyrażam Akredo sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Poznańskiej 7/3 zgodę na: Rozwiń >>
Wyrażam Akredo sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Poznańskiej 7/3 zgodę na:
przetwarzanie moich danych osobowych w celach sporządzenia informacji pożyczkowych,
przetwarzanie danych w celach przedstawienia ofert za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie w tym SMS,
przedstawienie oferty handlowej i marketingowej podmiotów trzecich.
Przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akredo sp. z o. o. informuje, iż podanie danych jest dobrowolne jednakże ich niepodanie, jak również nie udzielenie powyższych zgód uniemożliwi skorzystanie z usług Akredo sp. z o. o.

 

Konsultant przeprowadza nowicjusza kredytowego przez każdy z etapów starań o kredyt, z rzemieślniczą precyzją i cierpliwością. Nikogo nie pozostawia się samemu sobie. Od momentu złożenia wniosku po wypłacenie oczekiwanej kwoty, klient Akredo jest „zaopiekowany” przez zdalne wsparcie konsultanta i doradcy w jednym.

Kto się nie rozwija, cofa się. Wdrażając jednak zmiany spokojnie, metodycznie i w dobrym towarzystwie, możemy tylko zyskać: wiedzę, wsparcie, nowe umiejętności, wygodę oraz tak cenny dla nas czas.

Summary
Trendy finanse ONLINE: czy tradycyjne banki znikną?
Article Name
Trendy finanse ONLINE: czy tradycyjne banki znikną?
Description
Czy przy tak szybkim rozwoju bankowości online tradycyjne banki zupełnie znikną? Jaka jest przewaga transakcji bankowych online nad tradycyjną wizytą w banku?
Author
Publisher Name
Akredo Sp. z o.o.
Publisher Logo
2017.06.06 |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars Ocena: 4,00 / 1 osób
Wysyłanie danych

Proszę czekać. Dane są wysyłane

Dziękujemy za wysłanie swoich danych

Nasz konsultant zadzwoni do Ciebie w podanych godzinach

Zamknij [x]