CA24 to aplikacja mobilnej bankowości dla klientów Credit Agricole. Zebraliśmy wszystkie najważniejsze informacje na temat aplikacji. Sprawdź dlaczego warto zacząć z niej korzystać!
Czym jest mobilna aplikacja bankowa?
Każdy bank posiada aplikację na telefony przeznaczoną dla klientów. Aplikacja umożliwia założenie konta osobistego, zarządzanie finansami konta i korzystanie z usług oraz oferty banku. Z pomocą telefonu z dostępem do Internetu możesz zlecić przelew, zapłacić bezgotówkowo a nawet zaciągnąć kredyt online.
Skąd wzięła się popularność aplikacji bankowych? Świat rozwija się w bardzo szybkim tempie: zarabiamy coraz więcej - chociaż bywa różnie - wydajemy jeszcze szybciej i jeszcze więcej. Aplikacje bankowości mobilnej są odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów, która w dużej mierze wynika z rozwoju bezpieczeństwa, a przede wszystkim ograniczenia kontaktu z powodu COVID-19.
To właśnie w tym czasie wzrosło zapotrzebowanie na obsługę płatności bezgotówkowych i dostęp do banku w smartfonie! Liczba użytkowników aplikacji stale rośnie. Banki chcąc sprostać oczekiwaniom klientów stale poprawiają funkcjonowanie aplikacji, ułatwiają korzystanie z nich oraz rozwijają swoją ofertę mobilną.
Jak działają aplikacje mobilne banków?
Aplikacja mobilnej bankowości zapewnia dostęp do banku przez telefon. Nie musisz logować się w serwisie internetowym banku za pośrednictwem przeglądarki. Zakres usług jest praktycznie taki sam, a korzystanie z aplikacji jest znacznie wygodniejsze!
Korzystanie z aplikacji banku rozpoczynamy od pobrania aplikacji w sklepie Google Play, AppStore lub AppGallery. Aby używać aplikacji potrzebny jest dostęp do Internetu. Wszystkie największe banki w Polsce oferują darmową aplikację - nie daj się oszukać i nie korzystaj aplikacji banku, za które musisz płacić!
Po zainstalowaniu aplikacji należy zalogować się do swojego konta lub założyć konto w banku i rozpocząć korzystanie z funkcji bankowości mobilnej! Ważne! Aplikację trzeba aktywować według instrukcji wyświetlanych na ekranie telefonu - sprawdź jak wygląda ten proces w opisie aplikacji mobilnych.
Po zalogowaniu do konta bankowego możesz korzystać z bankowości. Bank daje do dyspozycji szeroki wachlarz funkcji, których zakres poznasz z czasem użytkowania aplikacji. Wszystkie czynności są dokładnie opisane w aplikacji w formie uwagi i poradników przy pierwszym korzystaniu. Jeśli chcesz skorzystać z jakiegoś produktu, ale nie wiesz jak, możesz skontaktować się z obsługą klienta przez czat lub dedykowaną infolinię.
Funkcje bankowości w telefonie - do czego można wykorzystać bankową aplikację mobilną?
Aplikacje mobilne to po prostu bank w Twoim telefonie. Funkcje bankowości mobilnej można podzielić na kategorie:
- obsługa konta - możesz zarządzać swoimi finansami na koncie osobistym lub firmowym, otwierać rachunki oraz cele oszczędnościowe, rachunki walutowe z możliwością szybkiej wymiany pieniędzy,
- płatności mobilne - aplikacja mobilna umożliwia realizowanie płatności bezgotówkowych przez podłączenie karty do portfela wirtualnego Google Pay lub Apple Pay, BLIK a także smartwatcha,
- przelewy - w aplikacji zlecisz szybki przelew w PLN oraz obcych walutach, dokonasz szybkiej autoryzacji przelewów za zakupy w internecie, a także przelejesz pieniądze na numer telefonu,
- kredyty online - możesz otrzymać pożyczkę na dowolny cel, z błyskawiczną wypłatą na konto, skorzystać z limitu kredytowego na koncie lub w formie karty; zakres możliwości pożyczki online jest zależny od oferty banku,
- usługi - bankowość mobilna daje dostęp do szerokiego pakietu usług: ubezpieczenia, inwestycje, lokaty mobilne, rabaty i programy lojalnościowe, bilety komunikacyjne i parkingowe i wiele więcej.
Wymieniliśmy jedynie najważniejsze elementy aplikacji mobilnej. Możliwości swojego banku w telefonie będziesz odkrywał wraz użytkowaniem i nowymi potrzebami. Obsługa jest bardzo prosta i intuicyjna. Wystarczy poświęcić chwilę czasu, aby nauczyć się jak używać aplikacji banku.
Bezpieczeństwo bankowości mobilnej
Rozwój bankowości mobilnej i wzrost liczby użytkowników, zwiększa ryzyko padnięcia ofiarą oszustwa. Aplikacje bankowe są bardzo bezpieczne, obwarowane szeregiem zabezpieczeń wirtualnych. Do logowania w bankowości można używać Face ID lub odcisku palca - jest to zabezpieczenie jeszcze trudniejsze do przechwycenia, niż kod PIN.
Oszuści próbują zdobyć dane do logowania aplikacji bankowej lub nakłonić nieświadomego użytkownika do samodzielnego przekazania pieniędzy, pod pozorem zapewnienia bezpieczeństwa. Aktualnie bardzo często złodzieje podszywają się pod obsługę klienta banku - nawet z wykorzystaniem oficjalnego numeru infolinii!
Zakres bezpieczeństwa finansów w dużej mierze zależy od Twoich działań. To klient musi stosować się do zasad, które zmniejszą ryzyko utraty pieniędzy! Telefon bez odpowiedniego oprogramowania antywirusowego lub zwyczajny brak wiedzy o ryzykach może pozbawić Cię wszystkich oszczędności.Jak tego uniknąć?
Stosuj zasady bezpiecznego bankowania:
- Nie podawaj danych do logowania żadnej osobie - pracownik banku np. na infolinii nigdy nie poprosi Cię o takie dane.
- Uważaj na telefony od oszustów - zweryfikuj pracownika dzwoniąc ponownie na infolinię banku.
- Nie klikaj niesprawdzonych linków!
- Aplikację mobilnej bankowości pobierz tylko ze sprawdzonych źródeł.
- Loguj się do banku tylko przez sprawdzone strony.
- Korzystaj z oprogramowania antywirusowego.
- Korzystaj z bankowości mobilnej podłączony do ogólnodostępnego WI-FI tylko w ostateczności.
- Staraj się zmieniać hasło do swojego banku. Używaj nietypowych haseł.
Bezpieczeństwo aplikacji banku dla dzieci
Oferta konta dla dziecka obejmuje również dostęp do bankowości mobilnej. Rachunek dla dziecka w wieku poniżej 13 lat można otworzyć przez swoją aplikację, a następnie nadać dostęp dla dziecka w ramach aplikacji mobilnej junior.
Jako rodzic masz pełną kontrolę nad kontem dziecka: zarządzasz limitami, płatnościami z możliwością wglądu w historię transakcji. Możesz też zablokować dostęp do konta lub karty płatniczej dziecka .
Aplikacja banku dla najmłodszych jest dodatkowo zabezpieczona, a większość funkcji wyłączone. Pamiętaj jednak, że Twoim obowiązkiem jest zadbanie o bezpieczeństwo swojej pociechy - wytłumacz jak należy korzystać z aplikacji i zapewnij bezpieczne urządzenie. To w połączeniu z zabezpieczeniami banku zapewni wystarczający komfort korzystania z aplikacji.
Jak wybrać najlepszą aplikację bankową?
Banki proponują coraz to nowsze rozwiązania w aplikacjach mobilnych. Każda aplikacja umożliwia zarządzanie kontem i płatnościami, jednak nie każda spełnia oczekiwania klientów. Jeśli szczególnie zależy Ci na funkcjonalnej i łatwej w obsłudze aplikacji warto sugerować się opiniami użytkowników.
W sklepie z aplikacjami znajdziesz oceny w skali od 1 do 5, które sugerują jak sprawdza się mobilna bankowość w konkretnym banku. Poniżej przedstawiamy jak użytkownicy oceniają aplikacje bankowości z podziałem na system operacyjny Android i iOS.
Aplikacja bankowości | iOS | Android |
---|---|---|
moje ING mobile | 4,9 | 4,7 |
IKO | 4,8 | 4,7 |
aplikacja mbank | 4,8 | 4,6 |
Millennium | 4,7 | 4,6 |
Santander mobile | 4,5 | 4,7 |
peoPay (Pekao) | 4,6 | 4,4 |
Alior | 4,6 | 4,2 |
Nest | 4,1 | 4,4 |
GoMobile (Paribas) | 4,7 | 3,8 |
Getin Mobile | 4,7 | 3,3 |
CA24 Mobile | 3,8 | 3,4 |
Jeśli ocena klientów banku Ci nie wystarcza, zapoznaj się z naszymi recenzjami. Opisaliśmy każdą aplikację bankowości, wskazując jej możliwość, największe zalety oraz wady. Sprawdź i wybierz swój bank online!
Bankowość mobilna - podsumowanie
Aplikacja mobilnej bankowości to w dzisiejszych czasach wyznacznik jakości usług banku. Z pomocą smartfona można zrobić niemal wszystko, od podstawowych płatności po zaciąganie kredytów online! Aplikacje są łatwe w obsłudze. Interfejs jest intuicyjny i czytelny.
Chcesz poznać więcej zalet bankowości w telefonie? Zacznij z niej korzystać! Zobacz jakie ułatwienia przygotowały banki! Sprawdź czy oferta bankowości mobilnej jest dla Ciebie, czy jednak wolisz tradycyjną obsługę konta.