Zadzwoń 660 624 012
Akredo Sp. z o. o. 660 624 012 kontakt@akredo.pl 0.00
ul. Poznańska 7/3 Warszawa Mazowieckie 00-680 Polska
facebook linkedin youtube google plus

Profil Zaufany w bankowości internetowej: co dzięki niemu zyskamy?

2017.08.18 |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars Ocena: 5,00 / 1 osób

Profil Zaufany to usługa oferowana obecnie przez 7 banków działających na rynku polskim. Profil Zaufany pełni funkcję podpisu elektronicznego i umożliwia załatwienie wielu spraw urzędowych online i bez kolejek.

W dobie światłowodów, maili, kredytów online i internetu w praktycznie dowolnym miejscu na ziemi, załatwianie spraw urzędowych w kolejkach czy wypełnianie sterty papierowych wniosków może irytować. Opracowanie systemu bezpiecznej weryfikacji danych online wymaga wielu zabezpieczeń. Profil Zaufany dostępny na płaszczyźnie bankowości internetowej jest jednym z pomysłów na uproszczenie drogi do bezkolejkowego załatwiania nieuniknionych spraw urzędowych. Usługa bezsprzecznie cieszy się popularnością, gdyż w swojej ofercie ma ją już aż 7 banków działających na polskim rynku finansowym.

 

Co to jest Profil Zaufany?

 

Usługa Profilu Zaufanego (PZ) możliwa jest wyłącznie w wybranych bankach. Polega ona na tym, iż logując się do swojego konta bankowego będzie można potwierdzić swoją tożsamość i jednocześnie zalogować się do ePUAP za pomocą systemu transakcyjnego banku. Profil Zaufany pełni funkcję podpisu elektronicznego i umożliwia załatwienie wielu spraw urzędowych online, czyli bez kolejek i straty cennego czasu. Do tego jest usługą bezpłatną.

 

Co można załatwić dzięki PZ?

 

Posiadając Profil Zaufany można załatwić wiele spośród najbardziej popularnych spraw urzędowych, wymagających dotąd naszej fizycznej obecności we właściwym sprawie urzędzie. PZ wykorzystać można także w sprawach objętych jurysdykcją ZUS ( pue.zus.pl) a także na stronach biznes.gov.pl oraz obywatel.gov.pl. Obecnie taką usługę oferują PKO Bank Polski (wraz z Inteligo), ING Bank Śląski, Bank Millennium, Pekao, pocztowa platforma Envelo i ostatnio mBank.

Urzędowe sprawy, które z PZ można załatwić online:

 

  • Składać w urzędach deklaracje, wnioski i podpisywać dokumenty online.
  • Uzyskać odpisy aktów stanu cywilnego (małżeństwa, urodzenia, zgonu).
  • Wnioskować o wydanie nowego prawa jazdy.
  • Wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego.
  • Zarejestrować działalność gospodarczą.
  • Zgłosić utratę lub zniszczenie dowodu osobistego.
  • Inne usługi udostępniane przez e-urzędy.

 

Banking online

 

Co to jest ePUAP?

 

Elektroniczna platforma usług administracji publicznej (ePUAP) to system teleinformatyczny, którego funkcjonowanie zapewnia minister właściwy do spraw informatyzacji. Dostęp do funkcjonalności ePUAP przyznawany jest na podstawie danych przekazanych w procesie rejestracji w systemie lub dzięki aktywizacji Profilu Zaufanego, na podstawie których zakładane jest konto użytkownika. System ten gwarantuje niezaprzeczalność wystawienia online przez daną jednostkę urzędową:

  • elektronicznego poświadczenia opłaty,
  • oznaczania czasem,
  • urzędowego poświadczenia odbioru,
  • weryfikacji podpisu elektronicznego,
  • weryfikacji zgodności dokumentu elektronicznego z jego wzorem.

 

Co to jest podpis elektroniczny?

 

Podpis elektroniczny jest to przetworzony zbiór danych (środków technicznych, organizacyjnych oraz prawnych), które potwierdzają tożsamość danego podmiotu i zapewniają autentyczność oraz skutki prawne dokumentów elektronicznych (online). Praktycznie mechanizm ten polega na tym, że aby dany dokument elektroniczny (nie drukowany) nabrał mocy prawnej, podpisuje się go za pomocą podpisu cyfrowego. Zgodnie z dyrektywą UE, praktykowane są trzy rodzaje podpisu elektronicznego, charakteryzujące się gradacją stopnia wiarygodności: podpis elektroniczny, zaawansowany podpis elektroniczny i kwalifikowany podpis elektroniczny. W Polsce funkcjonują tylko dwa typy podpisu elektronicznego – zwykły (z niekwalifikowanym certyfikatem) i bezpieczny (z certyfikatem kwalifikowanym). Uzyskanie prawa do posługiwania się podpisem elektronicznym jest uwarunkowane uiszczeniem odpowiedniej opłaty w wybranej firmie zajmującej się certyfikowaniem podpisów elektronicznych.


Zapisywanie danych

Proszę czekać. Dane są zapisywane

Proszę wypełnić brakujące dane

Proszę wypełnić brakujące pola przed wysłaniem zgłoszenia.

Zamknij [x]
Dziękujemy za wysłanie swoich danych

Nasz konsultant zadzwoni do Ciebie w podanych godzinach

Zamknij [x]
Zostaw swój nr - oddzwonimy!
Wyrażam Akredo sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Poznańskiej 7/3 zgodę na: Rozwiń >>
Wyrażam Akredo sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Poznańskiej 7/3 zgodę na:
przetwarzanie moich danych osobowych w celach sporządzenia informacji pożyczkowych,
przetwarzanie danych w celach przedstawienia ofert za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie w tym SMS,
przedstawienie oferty handlowej i marketingowej podmiotów trzecich.
Przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akredo sp. z o. o. informuje, iż podanie danych jest dobrowolne jednakże ich niepodanie, jak również nie udzielenie powyższych zgód uniemożliwi skorzystanie z usług Akredo sp. z o. o.

 

2017.08.18 | Oceń artykuł
Wysyłanie danych

Proszę czekać. Dane są wysyłane

Dziękujemy za wysłanie swoich danych

Nasz konsultant zadzwoni do Ciebie w podanych godzinach

Zamknij [x]