Bramka płatnicza Stripe

Bramka płatnicza Stripe

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz się otworzyć na nowych klientów płacących kartą przez Internet? A może jesteś w trakcie robienia zakupów i możesz dokonać płatności kartą, ale nie wiesz jak to działa i nie masz pewności czy jest to bezpieczne? Tłumaczymy czym jest Stripe!

Patrycja Kowalczyk
Patrycja Kowalczyk, 24.01.2023 r

Czym jest bramka płatnicza Stripe?

Stripe to system przyjmowania płatności (bramka płatnicza) pochodząca z USA. Stripe umożliwia przyjmowanie płatności w 140 walutach, zrealizowanych przy pomocy kart VISA oraz Mastercard, w 25 krajach na całym świecie.

Lista krajów, w których Stripe jest dostępny jest stale rozwijana. Aktualnie jest ona dostępna w krajach Ameryki Północnej oraz Europy. W Polsce system jest dostępny od roku 2019.

Jak działają płatności internetowe Stripe?

Bramka płatnicza Stripe jest aktywowana przez właściciela sklepu internetowego - przedsiębiorcę i to on pokrywa opłaty wynikające z prowizji. Klient - kupujący w sklepie internetowym obsługującym płatności Stripe nie musi zakładać konta w systemie.

Aby móc dokonać płatności wystarczy posiadać kartę płatniczą VISA lub Mastercard, także przy pomocy portfeli wirtualnych. Jak informuje firma Stripe czas realizacji płatności to mniej niż 10 minut. Klienci mogą płacić w różnych walutach, gdyż bramka płatnicza oferuje również przewalutowanie. Płatność jest realizowana na stronie sklepu - nie musisz opuszczać witryny sprzedawcy, aby zrealizować i potwierdzić płatność.

Jakie banki obsługuje Stripe?

System Stripe współpracuje z wszystkimi bankami, które wydają karty płatnicze, których operatorem jest VISA lub Mastercard. Oznacza, to że w sklepie internetowym z aktywną wtyczką Stripe może zapłacić klient każdego polskiego banku.

Bezpieczeństwo bramki płatniczej Stripe

Płatności kartą przy pomocy Stripe są bezpieczne, pod warunkiem, że sklep internetowy z którego korzystasz posiada aktualne zabezpieczenia SSL. Możesz to ocenić po ikonie zamkniętej kłódki wyświetlonej przy adresie strony - jeśli jest widzisz taki symbol oznacza to aktywność zabezpieczeń.

Stripe umożliwia również aktywację dodatkowego zabezpieczenia jakim jest 3D Secure. W ramach 3D Secure, klient jest zobowiązany do potwierdzenia płatności przez podanie kodu SMS lub autoryzację w aplikacji bankowości.

Zalety i wady płatności Stripe

Stripe proponuje proste zasady przyjmowania płatności kartami płatniczymi przez Internet. Prawdą jest, że jest to bramka ograniczona tylko i wyłącznie do płatności kartami, jednak stała prowizja od pojedynczej płatności stanowi bardzo dużą zaletę. Poznajmy inne zalety i wady Stripe!

Zalety:

  • łatwy w obsłudze system do przyjmowania płatności kartą przez Internet,
  • płatność odbywa się na stronie sklepu,
  • niska prowizja - 1 zł od każdej transakcji,
  • brak opłaty aktywacyjnej,
  • funkcja przewalutowania płatności,
  • bardzo prosta instalacja w sklepie internetowym,
  • akceptacja aż 140 walut.

Wady:

  • tylko do przyjmowania płatności kartą,
  • w Polsce system jest w fazie testów.

Bramka płatnicza Stripe - podsumowanie

Stripe to bramka płatnicza, która umożliwia przyjmowanie płatności kartą płatniczą za zakupy w sklepie internetowym. Niewątpliwie zaletą Stripe jest szybki proces, który odbywa się na witrynie sklepu - bez konieczności przechodzenia na inny adres. Dodatkową zaletą jest niska opłata za korzystanie: 1 zł od każdej przyjętej płatności. Opłata jest naliczana na rachunek sprzedawcy - klient nie płaci żadnej prowizji!

Często zadawane pytania

Ile się czeka na zwrot pieniędzy z Stripe?
Zwrot pieniędzy odbywa się w ramach usługi Chargeback. Zajmuje to do 2 dni roboczych. W niektórych przypadkach czas realizacji zwrotu może być nieco dłuższy.
Czy Stripe pobiera prowizje?
Tak, pobiera prowizję 1 zł od każdej transakcji. Prowizja jest pobierana od sprzedawcy!
Jak ponowić płatność Stripe?
Aby ponowić płatność należy jeszcze raz podać dane z karty płatniczej i ponownie autoryzować transakcję.
Jak sprawdzić status płatności Stripe?
Sprzedawca ma stały wgląd w przebieg płatności w ramach aplikacji Stripe. Jeśli pojawi się problem z jej realizacją, płatnik-klient zostanie poinformowany przez stronę.
Jak anulować transakcję Stripe?
Transakcję można anulować kontaktując się z działem obsługi klienta.

Komentarze

Empty comments
Zostaw swój komentarz!
Nie znaleźliśmy żadnej opinii o tym produkcie. Pomóż innym klientom. Podziel się swoją opinią jako pierwszy.
Dodaj komentarz
Twoja ocena
5
Dodaj komentarz
Twoja ocena
5