Aplikacja mobilna mBank

Google Play
4.6
App Store
4.8
AppGallery
0.0
4.5/5
Logowanie
Przelewy
Możliwości
Innowacyjność
Jak założyć aplikację mobilną mBank w telefonie?
Aplikację mobilnej bankowości mBank można pobrać z autoryzowanych sklepów App Store - urządzenia z system iOS, Google Play - Android oraz AppGallery - dla urządzeń marki Huawei. Pamiętaj, aby zawsze korzystać tylko z tych trzech źródeł. Nie pobieraj aplikacji ani aktualizacji z innych linków!
Aby zainstalować najnowszą wersję aplikacji mBank potrzebne jest urządzenie z oprogramowaniem minimum Android 8.0 lub iOS 16.0 (lub nowsze). Aplikacja jest darmowa i mogą z niej korzystać aktualni oraz nowi klienci mBanku - zainstaluj i aktywuj aplikację lub załóż konto na selfie!
Ekran startowy w aplikacji mBank
Po włączeniu aktywowanej już aplikacji mBank pierwszym co zobaczymy jest ekran logowania. “Witaj w mBanku” - na ekranie logowanie znajdują się:
- ikona szybkiego dostępu do płatności BLIK,
- informacja o dostępnych na koncie środkach: procentowa, kwotowa lub
- brak informacji - można zmienić w ustawieniach aplikacji,
- ikonę mapy z bankomatami i punktami obsługi klienta.
Po zalogowaniu się na swoje konto zostaniemy przeniesieni na ekran startowy. Na ekranie głównym wyświetlają się najważniejsze informacje dotyczące rachunków i aktywnych usług mBanku. Można tu sprawdzić:
- górne menu w formie ikon odzwierciedlających: Pomoc, Ustawienia i Centrum informacji;
- dostępne środki, wraz z informacją o historii transakcji w formie wykresu - można zmienić wyświetlany wykres a także sprawdzić dokładną analizę historii wydatków w poprzednich miesiącach i latach;
- ikony Nowy przelew, BLIK oraz Twój majątek - skróty, które przekierowują nas do zlecenia nowego przelewu, płatności BLIK oraz analizy posiadanego majątku, czyli środków, zobowiązań i oszczędności;
historię ostatnich operacji - informacje o rodzaju płatności, gdzie została zarejestrowana i na jaką kwotę; - dolne menu: Pulpit, Płatności, Produkty, Usługi - sprawdź poszczególne funkcje aplikacji - jest ich bardzo dużo.
Jak się zalogować do aplikacji mobilnej mBank?
Aplikację mBank mogą pobrać osoby posiadające konto w banku oraz ci, którzy jeszcze jej nie mają. W instrukcji pierwszego logowania skupimy się na klientach posiadających eKonto w mBanku - każdy klient musi aktywować aplikację.
- Zainstaluj aplikację mBank na swoim telefonie.
- Kliknij przycisk “Aktywuj aplikację” i podaj dane potrzebne do aktywacji.
- Potwierdź aktywację wysyłając SMS przez aplikację.
- Odsłuchaj wiadomość głosową z kodem aktywacji aplikacji, wysłaną na Twój numer.
- Podaj hasło logowania do serwisu bankowości elektronicznej mBank.
- Wpisz 2 środkowe kolumny cyfr z numeru swojej dowolnej, aktywnej karty mBank.
- Ustal kod PIN logowania do aplikacji i potwierdź go wpisując go ponownie.
- Gratulację! Właśnie aktywowałeś bankowość mobilną mBank!
Po aktywacji aplikacji mBank możesz korzystać z kilku metod logowania: na kod PIN, odcisk palca, Face ID lub skan tęczówki. Sposób logowania włączysz w ustawieniach aplikacji bankowości mBank.
Co umożliwia aplikacja mobilna mBank
Z aplikacją bankowości mobilnej mBank możesz skorzystać z praktycznie wszystkich usług i funkcji oferowanych przez mBank. Funkcje aplikacji mBank można podzielić 4 główne kategorie:
- płatności: subskrypcje kartowe, BLIK, asystent cyklicznych płatności, płatności zbliżeniowe kartą, mobilna autoryzacja transakcji finansowych, przelewy oraz karty zwirtualizowane;
- finanse: cele oszczędnościowe, szybki kredyt, zarządzanie kartą, ubezpieczenia przez aplikację;
- usługi: parkingi, Gramy razem z WOŚP cały rok, mOkazję, powiadomienia push, skanowanie danych do przelewów oraz tworzenia kontaktów;
- kontakt: czat w aplikacji mobilnej, dedykowana mLinia na klik, lokalizacja punktów obsługi klienta i bankomatów, pomoc w aplikacji mobilnej.
Transakcje w aplikacji mBank
Z pomocą aplikacji mobilnej mBank zrealizujesz i potwierdzisz praktycznie wszystkie możliwe transakcje. Przez aplikację możesz zlecić przelewy: wewnętrzne, zewnętrzne, zagraniczne (również z wcześniejszą wymianą pieniędzy w kantorze), na telefon, do urzędu skarbowego, za mandaty oraz BLIK. Dokonasz również płatności na wiele różnych sposobów oraz potwierdzisz zapłatę jednym kliknięciem.
Transakcje z mBank są bardzo proste i intuicyjne. Możesz zdecydować w jakich punktach usługowych lub w jakich sklepach potrzebna jest autoryzacja, a w których nie. Możesz również ustalić limity transakcji: płatności i przelewów możliwych do zrealizowania za pośrednictwem aplikacji mBank. Wejdź w ustawienia i sprawdź jakie masz limity!
Ustawienia konta i możliwość ich edycji za pomocą aplikacji mBank
W ustawieniach aplikacji mBank możesz sprawdzić jakie są aktualne ustawienia oraz zmienić je według uznania. Co możesz zrobić w ustawieniach mBank?
- Zmienić dane osobowe użytkownika.
- Sprawdzić status bezpieczeństwa aplikacji.
- Zablokować lub zastrzec kartę.
- Zmienić PIN do aplikacji.
- Zastrzec dokument tożsamości.
- Ustalić kanały dostępu do banku.
- Zmienić formę logowania i autoryzacji w aplikacji.
- Sprawdzić i zmienić hasło szyfrowania dokumentów.
- Zarządzać płatnościami BLIK.
- Zarządzać funkcjami menadżera finansów.
- Zarządzać powiadomieniami, informacjami o stanie konta oraz dostępnych limitach.
Praktyczne lub unikalne funkcje aplikacji mBank
Aplikacja mBank ma wiele praktycznych funkcji! To od użytkownika zależy, które z nich będą przez niego wykorzystywane i co będzie przedstawiała aplikacja bankowości mBank. Dużą zaletą apki jest możliwość personalizowania przedstawianych informacji.
Jeśli chodzi o wyjątkowe, unikalne usługi to na uwagę zasługują funkcje:
- “Zeskanuj i utwórz” - nie musisz przepisywać długich numerów i danych do przelewu, wystarczy zeskanować odpowiednie dane.
- “Gramy razem z WOŚP przez cały rok” - przekazuj Orkiestrze drobne kwoty, gdy płacisz lub stałe przez cały rok.
- “Cele oszczędnościowe” - oszczędzanie jest bardzo proste i mocno zautomatyzowane dzięki funkcji: płacisz - oszczędzasz.
Bezpieczeństwo aplikacji mobilnej mBank
mBank przestrzega, aby aplikację bankowości mobilnej pobierać wyłącznie z autoryzowanych sklepów. Bezpieczeństwo korzystania z aplikacji w dużej mierze zależy od użytkownika. To jak postępujemy ma bardzo duże znaczenie, gdyż łatwo trafić na oszustów lub złośliwe oprogramowanie, które może zagrozić naszym finansom.
mBank sugeruje trzy podstawowe kroki do bezpieczeństwa:
- potwierdzanie operacji mobilnych autoryzacją,
- blokowanie ekranu urządzenia hasłem i ochrona prywatności,
- używanie urządzenia z oprogramowaniem zabezpieczającym.
Problemy z logowaniem do aplikacji mobilnej mBank
Do logowania się w aktywnej aplikacji mBank wystarczy 6-cyfrowy kod PIN. Może się zdarzyć, że go zapomnimy lub zgubimy. Co wtedy? Należy skontaktować się z biurem obsługi klienta i poprosić o pomoc w logowaniu.
Jak odinstalować aplikację mobilną mBank?
Aplikację mobilną mBank skasujesz z poziomu ekranu głównego telefonu lub bezpośrednio w ustawieniach w aplikacji. Najszybciej i najprościej zrobisz to na ekranie głównym. Kliknij i przytrzymaj ikonę aplikacji, a następnie wybierz komendę usuwającą oprogramowanie banku z telefonu.
Pamiętaj! Aktywowaną w telefonie aplikację należy wyłączyć w ustawieniach! Zaloguj się do serwisu transakcyjnego mBank. Wejdź w ustawienia i znajdź zakładkę autoryzowane urządzenia. Odłącz wybrane urządzenie. Gotowe - aplikacja została całkowicie usunięta z telefonu, a mBank wycofał autoryzację dla wybranego urządzenia.
Wady i zalety aplikacji mobilnej mBank
Płatności BLIK
przelewy na telefon
funkcja skanowania danych do przelewów
rozbudowana personalizacja aplikacji
możliwość otrzymania kredytu przez aplikację
stała współpraca z WOŚP
szybki kontakt z ekspertami mBanku przez czat oraz mLinię
Niektóre funkcje banku są niedostępne przez aplikację
nie można zmienić limitów przelewów zwykłych tylko BLIK
Aplikacja mobilna mBank - podsumowanie
mBank udostępnia bardzo przyjazną aplikację mobilnej bankowości. Z jej pomocą szybko zrealizujesz płatności za zakupy czy usługi, wykonasz przelew a nawet skorzystasz z produktów dodatkowych.
Aplikacja mBank jest intuicyjna i łatwo nauczysz się jej obsługi. Problemem może być fakt, że tak duży dostęp do różnych usług sprawia, że czasami można się w niej pogubić. W takiej sytuacji warto skorzystać z możliwości szybkiego kontaktu z działem obsługi klienta: czat w aplikacji lub dedykowana mLinia i prośba o pomoc w rozwiązaniu problemu.