Aplikacja mobilna Citi Mobile w Citi Handlowy
Google Play
3.0
App Store
4.0
AppGallery
0.0
4.3/5
Logowanie
Przelewy
Możliwości
Innowacyjność
Jak założyć Citi Mobile w telefonie?
Aby móc korzystać z aplikacji Citi Mobile, trzeba posiadać smartfon z dostępem do internetu. Należy w wybranym sklepie (Google Play lub App Store) odnaleźć aplikację Citi Mobile, a następnie kliknąć przycisk “Zainstaluj”. Reszta procesu zadzieje się automatycznie. Po pobraniu aplikacji konieczne będzie wprowadzenie danych z karty, która połączona jest z wybranym kontem. Nie trzeba się martwić - dane użytkownika podawane są tylko w celu założenia wirtualnej karty i są w pełni bezpieczne.
Ekran startowy w aplikacji Citi Handlowy
Nowy ekran startowy aplikacji Citi Mobile posiada przejrzysty układ funkcjonalności oraz pozwala w prosty sposób zarządzać finansami. Po zalogowaniu użytkownik widzi stan swoich finansów. Nowością jest zakładka oferty - w jednym miejscu można znaleźć najnowsze oferty produktów i usług banku Citi Handlowy.
Można też łatwo przejść na widok usługi Citibank Global Wallet czy pożyczki z karty. Dzięki bezpłatnym powiadomieniom push po transakcji zawsze można być na bieżąco ze swoimi finansami - powiadomienia będą pokazywać się na ekranie urządzenia bez konieczności logowania się do aplikacji.
Jak się zalogować do aplikacji Citi Mobile?
Aplikacja Citi Mobile jest powiązana z urządzeniem mobilnym użytkownika, czyli tylko on może się do niej zalogować na danym urządzeniu. Można to zrobić w tradycyjny sposób, wpisując hasło, jednak jest też możliwość logowania się odciskiem palca lub poprzez Face ID (iOS). Face ID to alternatywny mechanizm logowania, szybszy niż tradycyjny (za pomocą nazwy i użytkownika). Umożliwia logowanie w oparciu o identyfikację twarzy zapisaną na wybranych urządzeniach Apple. Minimum raz na 90 dni logowanie do aplikacji będzie poprzedzone wymogiem silnego uwierzytelnienia m.in. z wykorzystaniem Citi Mobile Token lub jednorazowego kodu SMS.
Co umożliwia aplikacja Citi Mobile?
Aplikacja Citi Mobile umożliwia:
- płatności BLIK,
- zarządzanie limitami płatności,
- stworzenie Karty Wirtualnej,
- zarządzanie ustawieniami karty i konta,
- transakcje wielowalutowe,
- ostęp do rozwiniętego modułu płatności,
- możliwość otwierania rachunków w walutach zagranicznych,
- autoryzacje mobilne,
- skorzystanie z opcji “Raty w karcie”,
- wzięcie pożyczki z karty,
- korzystanie z alertów Citialerts.
Citi Mobile posiada nowy, zaktualizowany interfejs, który jest szybszy i prostszy w obsłudze niż poprzedni. Posiada przejrzysty układ funkcjonalności oraz pozwala w prosty sposób zarządzać finansami.
Transakcje w Citi Mobile
Aplikacja Citi Mobile umożliwia m.in. następujące transakcje:
wykonanie przelewu pomiędzy własnymi rachunkami oraz do dowolnych odbiorców z Konta Osobistego i Karty Kredytowej Citibank,
spłatę Karty Kredytowej Citibank,
wykonywanie zleceń walutowych i zleceń walutowych warunkowych za pośrednictwem Citi Kantor,
włączenie usługi Citibank Global Wallet oraz otwarcie kont walutowych w ramach tej usługi,
doładowanie telefonów komórkowych, zdefiniowanych wcześniej w Citibank Online.
Aplikacja umożliwia też sprawdzenie szczegółów ostatnich transakcji zaksięgowanych oraz oczekujących na Koncie Osobistym i Karcie Kredytowej Citibank.
Ustawienia konta i możliwość ich edycji za pomocą aplikacji Citi Mobile
W ramach ustawień konta oraz ich edycji za pomocą aplikacji można zmienić kod PIN do podłączonych kart Citibank. Użytkownik Citi Mobile może usunąć z pamięci swojego urządzenia nazwę użytkownika poprzez usunięcie wszystkich danych z pamięci podręcznej aplikacji. W najnowszej wersji usługi wprowadzona jest możliwość zarządzania limitami dla BLIKA.
Praktyczne lub unikalne funkcje aplikacji Citi Mobile
Lista funkcjonalności Citi Mobile w ramach konta osobistego zawiera w sobie:
- płatności BLIK,
- Citi Kantor – wygodną platformę wymiany walut,
informacje o saldzie i historii transakcji, - przelewy między własnymi rachunkami, zewnętrzne, zagraniczne i walutowe w tym przelewy Express Elixir i do Urzędu Skarbowego,
- usługę Citi Global Wallet dzięki której, karta debetowa sama odpowiednio wybierze walutę transakcji przy płatności bez konieczności przepinania karty do konta walutowego,
- możliwość otwarcia rachunków walutowych,
- Kartę Wirtualną – możliwość aktywacji i korzystania z karty, zanim fizycznie dotrze ona do użytkownika,
- zarządzanie lokatami.
Citi Mobile to wygodny dostęp do konta i karty kredytowej oraz innych podpiętych do niego kart. Aplikacja pozwala m.in. sprawdzić saldo i historię rachunku, konta oszczędnościowego, depozytu czy karty kredytowej, dokonać przelewów pomiędzy własnymi rachunkami oraz zewnętrznych oraz spłacić zadłużenie na karcie kredytowej.
Bezpieczeństwo aplikacji Citi Mobile?
Aplikacja Citi Mobile nie udostępnia danych użytkownika innym firmom ani organizacjom. Deweloper nie umożliwia przesłania prośby o usunięcie danych. Dane są zaszyfrowane podczas przesyłania. Usługa została sprawdzona w ramach niezależnego procesu pod kątem globalnego standardu bezpieczeństwa. Ponadto deweloper zobowiązał się do przestrzegania zasad dotyczących aplikacji dla rodzin w Google Play.
Aplikacja może zbierać następujące dane: lokalizacja, dane osobowe, informacje finansowe, pliki i dokumenty, aktywność w innych aplikacjach, informacje o aplikacjach i ich działaniu, identyfikatory urządzenia i inne. Nie jest możliwe korzystanie z Citi Mobile na urządzeniach mobilnych z systemem operacyjnym, na którym zastosowano „jailbreaking” (Apple) i „rooting” (Android) ze względu na znaczące obniżenie poziomu bezpieczeństwa.
Problemy z logowaniem do aplikacji mobilnej Citi Mobile?
Po uaktualnieniu aplikacji Citi Mobile część użytkowników zetknęła się z problemami podczas logowania, otrzymując komunikat “aplikacja została zatrzymana”. W takim przypadku pomóc powinno odinstalowanie i ponowne zainstalowanie aplikacji Citi Mobile. Dobrym rozwiązaniem jest też „oczyszczenie aplikacji”. Aby to zrobić, należy:
- uruchomić ustawienia telefonu,
- przejść do zakładki „więcej”,
- odnaleźć aplikację Citi Handlowy,
- wykonać operację „Wyczyść dane” lub „Wyczyść pamięć”.
Specjaliści Citi Handlowy przypominają, że ze względów bezpieczeństwa nazwa użytkownika i hasło muszą być stworzone zgodnie ze wskazanymi kryteriami. Hasło musi zawierać przynajmniej 8 znaków; jedną cyfrę; jedną dużą i jedną małą literę. Hasło nie może zawierać:
• polskich liter (ą, ę, ć itp.)
• następujących znaków specjalnych: ( ) , ; @ ~ `
• dwóch identycznych znaków (np. 44)
• trzech kolejnych cyfr (np.123) bądź liter (np. abc) zestawionych bezpośrednio po sobie.
W przypadku niespełnienia tych wymagań nazwa użytkownika lub hasło zostaną odrzucone.
Jak odinstalować aplikację mobilną Citi Mobile?
Aby odinstalować Citi Mobile, należy w ustawieniach telefonu przejść do zarządzania aplikacjami. Następnie należy wybrać właściwą aplikację i kliknąć na przycisk “Odinstaluj”. Proces zadzieje się automatycznie, a użytkownik będzie musiał tylko potwierdzić zamiar usunięcia aplikacji z urządzenia.
Tak jak każda aplikacja, tak i Citi Mobile posiada zarówno wady, jak i zalety. Lista zalet jest jednak dłuższa niż lista wad. Natomiast wady są na tyle istotne, że wpływają na ocenę Citi Mobile w Google Play oraz App Store.
Wady i zalety aplikacji mobilnej Citi Mobile?
przyjazny dla użytkownika i łatwy w obsłudze interfejs,
długa lista dostępnych funkcji,
powiadomienia Citi Mobile - funkcja umożliwiająca przekazywanie klientom krótkich wiadomości elektronicznych na telefon komórkowy,
możliwość wygodnej identyfikacji za pomocą FaceID lub odcisku palca,
możliwość sprawdzenia kursów walut,
możliwość wykonywania zleceń walutowych i zleceń walutowych warunkowych za pośrednictwem Citi Kantor.
kłopoty z logowaniem, które pojawiają się u niektórych klientów po zainstalowaniu nowej wersji aplikacji,
wolne działanie i długie uruchamianie u niektórych użytkowników - pomóc może odinstalowanie i ponowne zainstalowanie aplikacji.
Aplikacja mobilna Citi Mobile w Citi Handlowy- podsumowanie
W 2011 roku Citi Handlowy jako pierwszy bank w Polsce wprowadził dla wszystkich swoich klientów detalicznych aplikację bankowości mobilnej na telefony z systemem operacyjnym Android. Od tego czasu aplikacja Citi Mobile przeszła spore modyfikacje, aby trafić we wszystkie potrzeby jej użytkowników. Obecnie jej dostępna w App Store oraz sklepie Google Play. Ma szeroką funkcjonalność, która wykracza poza standardowe zlecenia przelewów czy bieżącą kontrolę rachunków. Najciekawsze wybrane funkcje aplikacji Citi Mobile to autoryzacja mobilna, raty w karcie, Citi Global Wallet, Pożyczka z Karty oraz alerty Citialerts. Co ciekawe, w ramach funkcjonalności aplikacji możliwe jest wyszukiwanie najbliższych bankomatów albo oddziałów Banku w oparciu o dane lokalizacyjne użytkownika. Aplikacja dostępna jest tylko dla osób posiadający konto w Citi Handlowy.
Najczęściej zadawane pytanie o aplikację mobilną Citi Mobile
Google Play
3.0
App Store
4.0
AppGallery
0.0