Aplikacja mobilna Raiffeisen Digital Bank

Google Play
4.6
App Store
4.7
AppGallery
0.0
0
Logowanie
Przelewy
Możliwości
Innowacyjność
Jak założyć Raiffeisen Digital Bank w telefonie?
Konieczne jest pobranie na smartfona aplikacji mobilnej (rekomendowane sklepy to:
- bezpośrednio ze sklepu,
- klikając link otrzymany z banku SMS-em (aby go otrzymać, należy wcześniej podać na stronie banku swój numer telefonu),
- za pomocą kodu QR.
Następnie należy się zarejestrować zgodnie z podanymi wskazówkami i utworzyć własny profil. W formularzu rejestracyjnym należy podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Jest to konieczne, aby otrzymać kody weryfikacyjne. Podczas rejestracji użytkownik jest proszony o ustalenie sześciocyfrowego kodu PIN do logowania się. Skorzystanie z usług banku wymaga dodatkowo dokonania weryfikacji tożsamości podczas wideo rozmowy z konsultantem.
Ekran startowy w aplikacji Raiffeisen Digital Bank
Ekran startowy aplikacji jest prosty i intuicyjny. Znajduje się na nim przede wszystkim grafika karty debetowej z informacją o dostępnym saldzie. Poniżej mamy dostęp do szczegółów karty i ustawień. W dalszej częście znajdziemy historię transakcji, a na dole najpotrzebniejsze funkcje – rachunki, pożyczki, przelewy, pomoc i swój profil. Istnieje możliwość ustawienia ciemnego lub jasnego tła ekranu w aplikacji (w zależności od preferencji).
Jak się zalogować do aplikacji Raiffeisen Digital Bank?
Logowanie do aplikacji jest proste. Wystarczy ją włączyć, a następnie wpisać PIN. W przypadku ustanowienia zabezpieczenia biometrycznego wystarczy odcisk palca, ale zalecane jest ustanowienie zabezpieczenia dwuskładnikowego. Jeśli użytkownik wpisze błędny kod PIN trzy razy, dostęp do konta może zostać tymczasowo zablokowany.
Bardziej skomplikowane jest pierwsze logowanie. Proces zależy od tego, czy już mamy rachunek, czy otwieramy go przez aplikację. W tym drugim przypadku wystarczy przesłać zdjęcia obu stron dowodu osobistego oraz selfie.
Jeśli zaś mamy już rachunek, musimy zalogować się danymi, które posiadamy i aktywować aplikację mobilną według instrukcji wyświetlanych na ekranie.
Co umożliwia aplikacja mobilna Raiffeisen Digital Bank?
Za pomocą nowoczesnej aplikacji klienci mogą wnioskować o pożyczkę do 150 000 złotych dla osób fizycznych. Aby ją uzyskać, należy mieć ważny dowód osobisty, osiągać stałe dochody z tytułu umowy o pracę, umowy zlecenia lub o dzieło, bądź renty lub emerytury oraz być właścicielem konta osobistego, na które wpływają dochody i do którego ma się dostęp w bankowości elektronicznej.
Ponadto aplikacja Raiffeisen Digital Bank umożliwia:
- sprawdzanie stanu konta,
- wykonywanie przelewów krajowych i zagranicznych,
- przeliczanie walut,
- wybór tła (jasne/ciemne),
- ukrycie danych konta na pulpicie nawigacyjnym,
- uwierzytelnianie biometryczne,
- korzystanie z następujących narzędzi: kalkulator oszczędności,
- kalkulator kredytów, kursy walut,
- wypłatę gotówki,
- wyszukiwanie najbliższych bankomatów albo oddziałów banku w oparciu o dane lokalizacyjne użytkownika,
- wysyłanie dowodów wpłaty bezpośrednio z aplikacji,
- aktywację/zakończenie zlecenia stałego.
Aplikacji można używać w dowolnym miejscu z dostępem do internetu.
Transakcje w Raiffeisen Digital Bank
Transakcje, jakie umożliwia Raiffeisen Digital Bank to:
- wykonywanie przelewów krajowych i zagranicznych,
- wzięcie pożyczki gotówkowej wraz z natychmiastowym przelaniem pieniędzy na konto klienta,
- wypłata gotówki w bankomatach,
- płatności zbliżeniowe telefonem.
Ustawienia konta i możliwość ich edycji za pomocą aplikacji Raiffeisen Digital Bank
Można edytować wszystkie wprowadzone wcześniej dane z poziomu aplikacji. To m.in. numer telefonu i nazwa użytkownika. W aplikacji można także zmienić kod dostępu, usuwać odbiorców przelewów oraz wnioskować o dodatkową kwotę pożyczki (jeśli użytkownik posiada odpowiednią zdolność kredytową). Za pomocą tej usługi podpisywana jest też umowa kredytowa. Wszystko odbywa się online.
Praktyczne lub unikalne funkcje aplikacji Raiffeisen Digital Bank
Unikalną funkcją aplikacji jest możliwość wzięcia pożyczki w Raiffeisen Bank. To pożyczka gotówkowa z RRSO na poziomie 11,99%. Oferta skierowana jest do osób fizycznych. Kosztem zaciągnięcia zobowiązania są odsetki wynikające z oprocentowania. Dostępna kwota kredytu wynosi od od 5000 do 150 000 zł i na okres do 120 miesięcy.
Warunkiem skorzystania z oferty jest przeprowadzenie wideorozmowy za pomocą Raiffeisen Digital Bank. Podczas niej trzeba potwierdzić tożsamość za pomocą dowodu osobistego oraz udzielić niezbędnych informacji, m.in. o dochodach. Kolejnym krokiem jest wybór parametrów pożyczki i potwierdzenie dochodów przez zalogowanie się do swojego rachunku bankowego. Czas wydania decyzji kredytowej wynosi średnio 20 minut. Pożyczkobiorca sprawdzany jest wtedy w BIK. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku następuje elektroniczne podpisanie umowy o pożyczkę, a środki zostają przelane na konto użytkownika.
Bezpieczeństwo aplikacji mobilnej Raiffeisen Digital Bank
Aplikacja Raiffeisen Digital Bank cechuje się najwyższymi standardami bezpieczeństwa. Dane są zaszyfrowane podczas przesyłania oraz są zabezpieczone hasłem dostępu oraz biometrią. Potwierdzenie tożsamości użytkownika odbywa się za pomocą wideoweryfikacji. Aby skorzystać z oferty Raiffeisen Digital Bank, wystarczy polski dowód osobisty i krótka rozmowa wideo z konsultantem. Aplikacja nie udostępnia danych użytkownika innym firmom ani organizacjom.
Problemy z logowaniem do aplikacji mobilnej Raiffeisen Digital Bank
W przypadku problemów z logowaniem się do aplikacji należy skontaktować się z konsultantem Raiffeisen Digital Bank. Logowanie odbywa się za pomocą PIN-u i /lub biometrii - jeśli użytkownik zapomni swojego kodu, musi wysłać prośbę o ustanowienie nowego, który da mu dostęp do konta. Po zalogowaniu się należy od razu zmienić PIN.
Jak odinstalować aplikację mobilną Raiffeisen Digital Bank?
Aby odinstalować aplikację, należy przytrzymać jej ikonkę, a następnie przycisnąć ikonę “X” lub polecenie “Odinstaluj”. Aplikacja zapyta o potwierdzenie, sprawdzając, czy użytkownik na pewno chce odinstalować aplikację. Odinstalowanie aplikacji nie zamyka konta Raiffeisen - jeśli chcemy zamknąć konto, musimy w pełni rozliczyć się z bankiem (spłacić wszystkie pożyczki), a następnie wysłać oficjalny wniosek o zamknięcie rachunku.
Wady i zalety aplikacji mobilnej Raiffeisen Smart Mobile
Jest intuicyjna i łatwa w obsłudze.
Możliwość założenia darmowego konta w aplikacji.
Możliwość oszczędzania i inwestowania.
Dostępność do pożyczek i konsolidacji bez wychodzenia w domu.
Umożliwia dostęp do konta 24h na dobę.
Ma łatwe i bezpieczne metody logowania (za pomocą biometrii - Face ID lub odcisku palca).
Stosunkowo nowa, mogą pojawić się błędy