Aplikacja mobilna Mobilna Autoryzacja w Toyota Bank
Google Play
0.0
App Store
0.0
AppGallery
0.0
0
Logowanie
Przelewy
Możliwości
Innowacyjność
Jak założyć aplikację mobilną Toyota Bank?
Przede wszystkim należy pobrać aplikację Toyota Bank na telefon z App Store lub Google Play. Trzeba też przygotować swój identyfikator, telekod oraz PESEL lub REGON (dotyczy firm). Następnie należy zadzwonić na infolinię i podczas rozmowy z automatycznym konsultantem wybrać w menu opcję 1 - Usługi bankowe, a potem 2 - Aktywuj dostęp do Systemu Bankowości Elektronicznej. Podczas rozmowy trzeba zidentyfikować się zgodnie z otrzymywanymi instrukcjami i zamówić jednorazowe hasło (SMS 1) do aktywacji Mobilnej Autoryzacji. Kolejnym krokiem jest zalogowanie się do systemu bankowości elektronicznej (konto.toyotabank.pl) identyfikatorem i otrzymanym hasłem (SMS 1).
Potem należy ustalić mocne, stałe hasło do bankowości elektronicznej, pamiętając o zasadach bezpieczeństwa oraz nadać nazwę urządzeniu, na którym została zainstalowana aplikacja mobilna. Wtedy w systemie bankowości elektronicznej wyświetli kod - trzeba go wprowadzić w aplikacji. Oprócz niego trzeba wpisać także jednorazowy kod, który przyjdzie na numer telefonu użytkownika. Na koniec należy podać PIN do aplikacji mobilnej. Prawidłowe zakończenie procesu potwierdzą komunikaty w aplikacji i bankowości elektronicznej.
Ekran startowy w aplikacji Toyota Bank
Użytkownik, który pobierze aplikację, zobaczy na ekranie startowym ekran z napisem “Rejestracja urządzenia”, a obok niego komunikat “Skorzystanie z aplikacji mobilnej wymaga aktywacji aplikacji”. Należy wtedy kliknąć na czerwony przycisk znajdujący się na dole ekranu, czyli “Rejestracja urządzenia”. Po tym aplikacja automatycznie przeprowadzi użytkownika przez cały proces. Po założeniu konta należy kliknąć przycisk “logowanie”. Na ekranie wyświetlą się dostępne dla użytkownika funkcję. Jeśli klient loguje się po to, aby potwierdzić wykonywaną transakcję, od razu zobaczy ekran z dwoma opcjami: “Akceptuj” i “Odrzuć”. Na dole będzie znajdował się licznik czasu pozostałego na decyzję. Klient ma 5 minut na podjęcie decyzji. Oprócz sekcji “Autoryzacje” można też wejść w sekcję “Ustawienia”.
Jak się zalogować do aplikacji mobilnej Toyota Bank?
Logowanie do aplikacji Mobilna Autoryzacja jest bardzo proste. Należy wykonać dwie czynności:
- Włączyć aplikację w telefonie.
- Wpisać kod i/lub zastosować skanowanie biometryczne.
Następnie można dokonać potwierdzenia transakcji lub potwierdzić logowanie w bankowości elektronicznej. Do logowania potrzebny jest dostęp do internetu.
Co umożliwia aplikacja Mobilna Autoryzacja?
Aplikacja Toyota Bank służy tylko do potwierdzania logowania i realizowanych w bankowości elektronicznej transakcji. Nie jest aplikacją mobilnej bankowości. Nie można w niej sprawdzić swojego salda ani wykonać w niej przelewów. Toyota Bank informuje, że obecnie trwają prace nad rozszerzeniem funkcjonalności aplikacji na Apple Pay.
Transakcje w Mobilna Autoryzacja
Mobilna Autoryzacja nie służy do wykonywania transakcji (wysyłania przelewów). Za jej pomocą można potwierdzić logowanie oraz transakcje realizowane przez bankowość elektroniczną. Zastępuje ona token fizyczny. Jest dodatkowym wsparciem bezpieczeństwa danych i środków użytkownika.
Ustawienia konta i możliwość ich edycji za pomocą aplikacji Mobilna Autoryzacja Toyota Bank
Aplikacja umożliwia mobilną autoryzację transakcji wykonywanych za pomocą serwisu bankowości elektronicznej. Za jej pomocą nie zmienia się większości ustawień konta. Można zmienić sposób logowania z używania kodu na skanowanie biometryczne lub na odwrót. Edycji danych należy dokonywać za pomocą serwisu transakcyjnego.
Praktyczne lub unikalne funkcje aplikacji Mobilna Autoryzacja w Toyota Bank
Praktyczną funkcją aplikacji Mobilna Autoryzacja jest potwierdzania logowania i realizowanych w bankowości elektronicznej transakcji. Do aplikacji można się zalogować ustalonym podem lub za pomocą TouchID i FaceID. Wystarczy wcześniej włączyć logowanie biometryczne w ustawieniach aplikacji.
Bezpieczeństwo aplikacji mobilnej Toyota Bank
Użytkowanie aplikacji Mobilna Autoryzacja jest bezpieczne. Dane użytkownika są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami i polityką prywatności. Klient musi wyrazić zgodę na ich przetwarzanie podczas zakładania konta. Nie ma możliwości zalogowania się przez osoby trzecie na konto użytkownika. Aplikacja zabezpieczona jest kodem i/lub skanowaniem biometrycznym. Podstawową kwestią bezpieczeństwa, o której każdy powinien pamiętać, jest niepodawanie swojego hasła osobom trzecim. Należy też ustalić kod łatwy do zapamiętania, ale trudny do odgadnięcia przez inne osoby. W przypadku kradzieży telefonu trzeba niezwłocznie zgłosić ten fakt na infolinii. Bank na żądanie klienta zablokuje konto użytkownika. Aplikacja spełnia wymogi dyrektywy PSD2 w zakresie tzw. SCA (Strong Customer Authorization) i Dynamic Linking, co umożliwieniu klientom identyfikację autoryzowanej operacji.
Problemy z logowaniem do aplikacji mobilnej Toyota Bank
Problemy z logowaniem do aplikacji mobilnej Mobilna Autoryzacja mogą się pojawić, jeśli użytkownik błędnie wprowadzi swój PIN. W przypadku trzykrotnej pomyłki aplikacja zostanie zablokowana. Aby ją odblokować, należy wejść na stronę logowania i zalogować się identyfikatorem i swoim hasłem. Po tym system poprosi o dodanie urządzenia na nowo.
Jak odinstalować aplikację mobilną Toyota Bank?
Aby odinstalować aplikację mobilną Toyota Bank, należy przytrzymać przez kilka sekund ikonę “Mobilna Autoryzacja” na pulpicie. Gdy pojawi się menu z opcjami, trzeba wybrać opcję “Odinstaluj” lub krzyżyk. Po kliknięciu w nią aplikacja poprosi o potwierdzenie działania “Czy na pewno chcesz usunąć aplikację?”. Jeśli użytkownik zaznaczy “tak”, aplikacja zostanie usunięta. Można ją oczywiście ponownie zainstalować i zalogować się do swojego konta, jeżeli nie zostało wcześniej usunięte.
Mobilna Autoryzacja stanowi uzupełnienie bankowości internetowej Toyota Bank. Na jakie wady i zalety wskazują jej użytkownicy?
Wady i zalety aplikacji mobilnej Mobilna Autoryzacja
Prosta w obsłudze.
Dostępne logowanie biometryczne.
Mała liczba dostępnych funkcjonalności (logowanie i potwierdzenia przelewów).
Konieczność dzwonienia na infolinię podczas zakładania konta w aplikacji.
Aplikacja Mobilna Autoryzacja w Toyota Bank - podsumowanie
Aplikacja mobilna Mobilna Autoryzacja umożliwia logowanie do konta i autoryzację transakcji. Na ten moment to jedyne dostępne funkcjonalności, ale Toyota Bank informuje, że ma w planach ich rozszerzenie. Nie ma możliwości zalogowania się do bankowości elektronicznej bez aplikacji. Jednak dzięki temu środki oraz dane użytkownika są podwójnie zabezpieczone. Proces założenia konta w aplikacji i jednocześnie bankowości elektronicznej jest wieloetapowy i wymaga zarówno dostępu do internetu na innym urządzeniu, jak i kontaktu z infolinią. Później jednak wystarczy tylko proste potwierdzenie każdego logowania czy wykonanej transakcji za pomocą kodu lub skanowania biometrycznego. Aplikacja Mobilna Autoryzacja jest darmowa. Można ją pobrać ze sklepów Google Play i App Store.
Najczęściej zadawane pytanie o aplikację mobilną Toyota Bank
Google Play
0.0
App Store
0.0
AppGallery
0.0