Akredo Sp. z o. o. [email protected] 0.00
ul. Postępu 14 Warszawa Mazowieckie 02-676 Polska
facebook linkedin youtube google plus

Najczęstsze powody decyzji negatywnych

Bank najczęściej odrzuca nasz wniosek o kredyt ze względu na naszą złą historię kredytową, tj. zaległości w spłacie innych kredytów. Wówczas potencjalny kredytobiorca jest mało wiarygodny dla banku. Wpływ na negatywną decyzję banku mają także niskie zarobki kredytobiorcy – im są wyższe, tym lepiej. Ze względu na to, że większość banków bierze pod uwagę inne zobowiązania i obciążenia kredytowe, które posiadamy, np. raty innych kredytów, karty kredytowe czy debetowe, ważne jest, aby ich miesięczna wartość nie przekraczała połowy naszego miesięcznego wynagrodzenia. Istotną kwestią jest także źródło dochodu klienta i jego wiek.

Dlaczego oprocentowanie nominalne nie jest najważniejsze?

Oprocentowanie nominalne jest wartością, która pokazuje jedynie oprocentowanie kapitału kredytu. Zatem nie jest ono rzeczywistym kosztem, który ponosi klient podczas spłaty kredytu. Chcąc uzyskać rzeczywiste oprocentowanie zaciąganego kredytu, należy do nominalnego doliczyć wszelkie ubezpieczenia i prowizje, których wymaga od nas bank. Oczywiście zarówno te koszty dodatkowe, jak i ich wysokość są indywidualnym wymogiem każdego banku.

Z czego składają się koszty kredytu?

Podstawowym kosztem każdego kredytu są odsetki. Bank podaje oprocentowanie w skali roku. Do oprocentowania nominalnego najczęściej należy doliczyć koszty dodatkowe, takie jak prowizja czy ubezpieczenie. Ich wysokość jest zależna od oferty danego banku. Prowizja za przyznanie kredytu pobierana jest po wypłaceniu kredytu i może zostać doliczona do pierwszej raty lub skredytowana, czyli rozłożona na raty. Ubezpieczenie stanowi głównie zabezpieczenie dla banku. Banki często oferują niższe oprocentowanie lub obniżenie prowizji tym klientom, którzy zdecydują się na wykupienie ubezpieczenia.

Co to jest konsolidacja?

Konsolidacja polega na połączeniu uprzednio zaciągniętych zobowiązań kredytowych w jedno. Wówczas klient nie płaci już kilku rat miesięcznie tylko jedną. Dzięki konsolidacji kredytów minimalizują się też ich koszty i konsumenci płacą o wiele mniej. Średnio można obniżyć swoje miesięczne zobowiązania kredytowe o kilkadziesiąt procent.

Jak przygotować się do pierwszego kredytu?

Przede wszystkim konsument powinien samodzielnie rozważyć, jaką kwotę miesięcznie będzie w stanie spłacać. Następnie warto zapoznać się z ofertami z różnych banków, aby móc znaleźć najkorzystniejszą dla siebie. Podczas poszukiwania kredytu należy zachować jednak szczególną ostrożność, gdyż składając wnioski o kredyt do kilku banków możemy nieświadomie obniżyć swój scoring w BIK, przez co w przyszłości będziemy mieć trudności z uzyskaniem pożyczki. Dlatego warto skorzystać z naszego serwisu Akredo. Nie tylko przedstawimy Państwu oferty pożyczkowe w sposób umożliwiający porównanie parametrów kredytów i pożyczek ale również umożliwimy Państwu złożenie wniosku u wybranego Pożyczkodawcy.

Jakie dokumenty będą potrzebne?

Z pewnością bank będzie wymagał przede wszystkim okazania ważnego dowodu osobistego i zaświadczenia o wysokości dochodów. Osoby zatrudnione na umowę o pracę powinny dostarczyć zaświadczenie o zatrudnieniu oraz wysokości wynagrodzenia. Emeryci i renciści – kopię dokumentu przyznającego świadczenia oraz odcinek ostatniego przelewu. W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą – zaświadczenie o niezaleganiu z płatnościami wobec ZUS i Urzędu Skarbowego i dokumenty potwierdzające wysokość przychodów. Jeśli klient zamierza przystąpić do konsolidacji swoich obecnych kredytów, powinien okazać następujące dokumenty: umowę kredytową lub w przypadku konsolidacji karty kredytowej niezbędny jest wyciąg z rachunku. Dodatkowo należy przygotować też dokument potwierdzający spłatę ostatniej raty – może być to wyciąg z rachunku osobistego lub historia rachunku osobistego.

Po jakim czasie od złożenia wniosku klient otrzyma oferty?

Akredo zapewnia, że dołoży wszelkich starań byście otrzymali Państwo indywidualne oferty niezwłocznie po prawidłowym wypełnieniu i wysłaniu odpowiedniego formularza. Wszelkie błędy w formularzu mogą opóźnić przygotowanie i przedstawienie Państwu indywidualnych informacji pożyczkowych. Dlatego jeżeli mają Państwo wątpliwości jak należy wypełnić formularz prosimy o kontakt z naszym Call Center.

Czy klient otrzyma kredyt mając opóźnienia w regulowaniu zobowiązań?

Niestety klient, który posiada opóźnienia w regulowaniu zobowiązań ma mniejsze szanse na uzyskanie indywidualnej oferty. W taki przypadku zmniejszeniu może ulec również liczba dostępnych indywidualnych informacji pożyczkowych.

Czy korzystanie z Akredo jest bezpłatne? Jeśli tak, to na czym serwis zarabia?

Korzystanie z Akredo jest zupełnie bezpłatne. Klient zaciągając kredyt za pośrednictwem naszego serwisu, nie ponosi żadnych kosztów.

Czy otrzymam kredyt jeśli jest prowadzone przeciwko mnie postępowanie egzekucyjne?

Osoby, wobec których prowadzone jest postępowanie egzekucyjne albo administracyjno-egzekucyjne mają mniejsze szanse na uzyskanie indywidualnej informacji pożyczkowej. Rekomendujemy uregulowanie bieżących zobowiązań przed skorzystaniem usług Akredo.

Czy każdy kredyt musi być połączony z ubezpieczeniem?

Ubezpieczenie zabezpiecza głównie bank w przypadku niewypłacalności klienta. Oczywiście to, czy bank wymaga od kredytobiorcy ubezpieczenia, jest kwestią indywidualną i najczęściej zależy od aktualnej oferty banku. Na rynku są dostępne oferty zarówno z ubezpieczeniem, jak i bez niego. Podobnie jest w przypadku wysokości takiego ubezpieczenia. Nie ma konkretnej wysokości składki. Każda instytucja finansowa określa wartość ubezpieczenia indywidualnie.

Co to jest RRSO?

RRSO, czyli Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania to parametr odzwierciedlający relację między kosztami całkowitymi kredytu a jego kwotą. RRSO zawiera w sobie nie tylko oprocentowanie nominalne kredytu, ale również prowizję, opłaty przygotowawcze i ubezpieczenia, czyli tzw. koszty kredytu. Jest to narzędzie, którym klient może porównać kredyty o taki samym okresie kredytowania i samodzielnie ocenić atrakcyjność oferty.

Nie znajdujesz odpowiedzi na Twoje pytanie? Skontaktuj się z nami!

tel. 22 27 07 300

lub
Wysyłanie danych

Proszę czekać. Dane są wysyłane

Dziękujemy za wysłanie swoich danych

Nasz konsultant zadzwoni do Ciebie w podanych godzinach

Zamknij [x]