Zadzwoń 660 624 012
Akredo Sp. z o. o. 660 624 012 kontakt@akredo.pl 0.00
ul. Poznańska 7/3 Warszawa Mazowieckie 00-680 Polska
facebook linkedin youtube google plus

Black Friday i Cyber Monday zagrożeniem płynności finansowej?

2017.12.01 |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars Ocena: 5,00 / 1 osób

Mało kto jest się w stanie oprzeć sezonowi wyprzedaży. Marketingowy szał czarnych piątków i cyber poniedziałków potrafi skutecznie przekonać do zakupów. Jak nie popłynąć z wydatkami w czasie wyprzedaży i nie stracić płynności finansowej? Warto mieć plan. Oto jak go wykonać.

 

Czas wyprzedaży to poważne wyzwanie dla naszej dyscypliny finansowej. Bombardowani zdwojoną siłą reklam i wizualnych wabików w postaci broszur, kuponów i happy hours, w końcu dajemy się złapać w pułapkę kolejnych potrzeb. Szczególnie, że w wielu przypadkach kampania Czernego Piątku trwa często aż do Cyber Poniedziałku.

 

Jak korzystać z promocji na Black Friday i Cyber Monday?

 

Nie ma niczego złego w korzystaniu z promocji cenowych, o ile zakup ten rozwiązuje naszą faktyczną potrzebę czy konieczność posiadania danego dobra. Pułapką może stać się nadmuchana przez reklamy spirala sztucznych potrzeb, jak kolejny gadżet, ciuch czy kosmetyk. Jak więc mieć ciastko i zjeść ciastko? Zorganizuj się, zaplanuj i bądź spokojny o swoje finanse nawet w okresie świątecznym. Oto jak tego dokonać.

 

Plan zakupów na Black Friday

 

  1. Nie chcąc wpaść w pułapkę promocji, przed wyjściem na zakupowe łowy zrób sobie dokładną listę potrzeb oraz załóż nieprzekraczalny budżet zakupowy (czyli kwotę, jaką możesz łącznie wydać na zakup wszystkich pozycji z listy).
  2. Listę sporządzaj „na chłodno”, czyli uwzględniając swoje faktyczne potrzeby, a nie wyłącznie marzenia z górnej półki.
  3. Aby listę na Black Friday sporządzało się łatwiej, warto wcześniej zapisywać sobie przedmioty, które chciałoby się nabyć, jednak po cenie niższej niż wyjściowa. Listę możemy tworzyć przez cały rok, dopisując i stale weryfikując dotychczasowe wpisy, w notatniku, telefonie lub kalendarzu. Wówczas łatwiej nam będzie oprzeć się nieplanowanym wydatkom (reklamy w czasie wyprzedaży atakują z każdej strony) i skupić na złowieniu cenowej okazji przedmiotu, który faktycznie z różnych powodów chcielibyśmy posiadać.
  4. Aby nie wystawiać dodatkowo swojego portfela na kuszenie reklamami, przed wyjściem na zakupy przeprowadź małe rozpoznanie w internecie: porównaj promocyjne ceny poszukiwanych przedmiotów w poszczególnych sklepach i wybierz te najatrakcyjniejsze. Czasem zakup kilku przedmiotów w jednym miejscu generować może dodatkowe profity, stąd warto wcześniej zasięgnąć języka. To pozwoli zawęzić pole poszukiwań i ograniczy ryzyko nadprogramowych zakupów i konsekwencji życia ponad stan.
  5. Budżet z poszczególnych pozycji możesz dowolnie przesuwać w toku zakupów (np. jeśli uda Ci się kupić coś taniej niż wynikało to z założenia, zyskujesz dodatkową kwotę na inne przedmioty), natomiast zdecydowanie nie pozwól sobie na przesunięcie kwoty całkowitej, założonej w opracowanych na chłodno planie wydatków.
  6. Zachowaj spokój. Umiejętnie dobrane reklamy potrafią wytworzyć masową histerię zakupową. Nie dajmy się tak łatwo zmanipulować. Niekontrolowane zakupy potrafią nieźle rozstroić nasze plany oszczędnościowe i finansowe. Jednak wystarczy odrobina dyscypliny i dobry plan, aby z Black Friday i Cyber Monday faktycznie wyłowić okazje stworzone dla swojego domowego budżetu.

Zapisywanie danych

Proszę czekać. Dane są zapisywane

Proszę wypełnić brakujące dane

Proszę wypełnić brakujące pola przed wysłaniem zgłoszenia.

Zamknij [x]
Dziękujemy za wysłanie swoich danych

Nasz konsultant zadzwoni do Ciebie w podanych godzinach

Zamknij [x]
Zostaw swój nr - oddzwonimy!
Wyrażam Akredo sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Poznańskiej 7/3 zgodę na: Rozwiń >>
Wyrażam Akredo sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Poznańskiej 7/3 zgodę na:
przetwarzanie moich danych osobowych w celach sporządzenia informacji pożyczkowych,
przetwarzanie danych w celach przedstawienia ofert za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie w tym SMS,
przedstawienie oferty handlowej i marketingowej podmiotów trzecich.
Przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akredo sp. z o. o. informuje, iż podanie danych jest dobrowolne jednakże ich niepodanie, jak również nie udzielenie powyższych zgód uniemożliwi skorzystanie z usług Akredo sp. z o. o.

 

2017.12.01 | Oceń artykuł
Wysyłanie danych

Proszę czekać. Dane są wysyłane

Dziękujemy za wysłanie swoich danych

Nasz konsultant zadzwoni do Ciebie w podanych godzinach

Zamknij [x]